شرح وظایف:
- اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
- تهیه، تدوین و اجرای طرح های اطلاع رسانی و کمپین (پویش) تبلیغاتی با هدف آگاهی بخشی در خصوص وظایف، اهداف و اقدامات عملکرد شاخص شهرداری.
- برنامه ریزی برای اطلاع رسانی بهینه، تخصصی و هدفمند به عموم شهروندان و یا اقشار خاص (نخبگان، جامعه دانشگاهی، اصناف و ...).
- برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت ها و عملکرد اطلاع رسانی و رسانه ای حوزه های مختلف شهرداری.
- تنظیم و هماهنگی برنامه های ارتباطی مدیران شهرداری با رسانه ها.
- استفاده بهینه از ظرفیت های اطلاع رسانی موجود (صدا و سیما، خبرگزاری ها، رسانه های مکتوب، شبکه های اجتماعی مجازی و موبایلی و ...) و راه اندازی و تعریف ظرفیت های جدید.
- سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرای راهکارهای مناسب برای مستندسازی تصویری برنامه ها، رویدادها و فعالیت های شهرداری.
- ایجاد شبکه اطلاع رسانی قوی و گسترده و درون سازمانی .
- نظارت بر تهیه و تدوین اخبار، بیانیه، جوابیه، اطلاعیه و ... و پیگیری انعکاس آنها در رسانه های مکتوب، مجازی، دیداری و شنیداری.
- هماهنگی و ارتباط تعاملی مستمر با رسانه ها.
- رصد و پایش رسانه ها و استخراج اخبار مرتبط با مدیریت شهری و تحلیل محتوای آنها.
- نظارت و مدیریت دعوت از رسانه ها برای پوشش خبری برنامه ها و نشست های خبری شهرداری.
- مدیریت تهیه، توزیع و ارسال آگهی برای رسانه ها
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف.